martinebr

Goodbye Norway

• Publisert: 14.09.2016, 07:40
  • Kategori: Workout
  • Vekkerklokka ringte 04.45 i dag tidlig og denne kroppen hadde lite lyst til å stå opp. Jeg kom meg opp fra senga og ordnet meg før jeg ble kjørt til flyplassen. Når dette innlegget blir publisert, sitter jeg på flyet på vei mot Amsterdam sammen med flere lagkamerater. Vi tar så toget til byen Leeuwarden som åpnet en skøytehall i 2015. Her skal vi trene i to uker før turen går hjem igjen til Norge. Jeg var nylig i byen på samling og det er en fantastisk fin by med solide shoppingmuligheter, hotellet er fantastisk og hallen er selvfølgelig bra.

- See you in two weeks Norway -

Jeg skal prøve å holde dere oppdatert på treningen vi gjennomfører i Nederland. Internettet er bra på hotellet, så det skal ikke være et problem.

• Publisert: 14.09.2016, 07:40
  • 3 kommentarer
  • RESTDAY

• Publisert: 12.09.2016, 14:55

•  Zzzzz..

Ingenting er bedre enn en hviledag etter en tung samling. Jeg er hjemme i Sandefjord igjen. Samlingen i Sverige gikk veldig bra helt til siste økt på søndag. Jeg sliter litt med beinhinnebetennelse hvis det blir for mye løping og spenst på kort tid. Den siste isøkten ble derfor droppet til fordel for tøying. Det er alltid kjedelig å ikke kunne følge programmet, men om to dager reiser jeg til Nederland og da vil jeg være skadefri.

Nå skal det pakkes en koffert med treningstøy og en stor sykkelkoffert. Resten av dagen skal nytes med "american horror stories" på skjermen.

• Publisert: 12.09.2016, 14:55
  • 7 kommentarer
  • Söta bror

• Publisert: 09.09.2016, 15:48
  • Kategori: Workout
  • Da var jeg på plass i Sverige. Rettere sagt Vänersborg. Her skal en gjeng med skøyteløpere fra Vestfold ha en helgesamling på en bandybane. Det vil si at vi går på en mindre bane enn vanlig. Derfor blir det mye mer svingtrening. Programmet for helgen ser slik ut

Fredag

4 x 4-6 minutter rolige runder

Lørdag

Første økt: Sprint

Andre økt: D3 4 x 5 min progressivt (øvelse for avslutning av en distanse) Gjerne litt vekter etterpå!

Søndag

4 x 6-10 minutter rolige runder

Nå skal jeg slappe av noen timer før vi må dra til hallen for å starte å varme opp. Jeg liker å varme opp i 40-50 minutter, så jeg tar kanskje turen bort litt tidligere.

• Publisert: 09.09.2016, 15:48
  • 2 kommentarer
  • Takk for nå

• Publisert: 08.09.2016, 11:12
  • OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Takk for nå Gjøvik. Vi ses snart igjen. Hei Sandefjord!

• Publisert: 08.09.2016, 11:12
  • 3 kommentarer
  • Gjøvik, du Gjøvik

• Publisert: 07.09.2016, 14:23

• OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Se på denne utsikten. Jeg har virkelig fått et godt forhold til denne byen. Jeg har familie her og har vært her en del på grunn av skøytene når jeg var yngre. Når jeg ble eldre kunne jeg passe på meg selv og bo nærmere skipet. Da ble det Hamar istedenfor Gjøvik. Jeg må si at Gjøvik slår Hamar ned i støvlene. Hjemreisen til Sandefjord skjer i morgen, men jeg kommer tilbake hit. Det er sikkert!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bildene ble tatt på Eiktunet i går kveld hvor det er fantastiske muligheter for trening. Løping i skogen, rulleskibane og flott utsikt fra Eiktunet kafe. Klokka 10 i dag våknet jeg og rullet ut av senga for å spise frokost. Havregrøt med blåbær sto på dagens frokostmeny. Oppskriften finner du i det forrige innlegget. Jeg har en såkalt "free morning" som betyr at jeg kun har trening på ettermiddagen. Med en mettende frokost innabords, dro jeg ned til CC som er Gjøviks kjøpesenter hvor jeg fikk med meg et par godbiter hjem. Nå sitter jeg her med kaffekoppen i handa og skal gjøre litt biologi før jeg turer mot Skreia og rulleskøytebanen. I kveld blir det fårikål på middagsbordet, så det er ekstra motivasjon på dagens økt. Vi snakkes!

• Publisert: 07.09.2016, 14:23
  • 2 kommentarer
  • The best oatmeal

• Publisert: 07.09.2016, 12:23
  • Kategori: Kosthold & Oppskrifter
  • Nam, dette er virkelig et måltid som metter og smaker godt. Havregrøt kan for mange være kjedelig og smakløst, men med denne varianten på bordet vil du bli positivt overrasket. Jeg har alltid likt havregrøt fordi det holder deg mett over en lang periode og det er lett å lage. Jeg har flere varianter på lur som jeg vil dele, men vi starter med denne.

Dette trenger du: Blåbær - Havregryn - Melk - Valnøtter - Linfrø - Rosiner - Kanel - Honning

Slik gjør du det: Jeg har cirka 1 dl havregryn over i en kjele og har i melk slik at jeg får konsistensen jeg liker. Hell blåbær i kjelen og rør til grøten er ferdig oppvarmet og konsistensen er slik du vil ha den. Når grøten er ferdig liker jeg å ha honning i bunn før jeg heller grøten over. Jeg topper så grøten med rosiner, valnøtter og linfrø. Lettere kan det ikke bli!

• Publisert: 07.09.2016, 12:23

En times gåtur

Fredag
    En times løpetur

Bildene er tatt fra rulleskibanen på Gautefall. Fantastisk sted å trene for oss med rulleskøyter også. Her er det en asfaltert løype på 4 kilometer som byr på utfordringer med ned- og oppoverbakker. Programmet på rullene ble slik

Oppvarming
    Jogg 10 min
    Tøying og beveglighetsøvelser 30 min

Hoveddel
    Runder på ruller 3 min
    2 stigninger
    2 x 6 bakkesprinter (2 min pause mellom hver)

Avslutning
    Utøying

Nå sitter jeg i stuen til min onkel og tante på Gjøvik. Jeg skal være her helt til torsdag før turen går hjem til Sandefjord. Jeg er her for å besøke familie, koble av og selvfølgelig trene godt. Jeg trener mye alene utenom samlingene, så det er godt for min del å få med meg et familiemedlem eller to ut på trening når jeg er her.  Nå skal jeg ned i kjelleren for å trene styrke og i ettermiddag blir det de populære 4 x 4 intervallene.